onsdag 22 december 2010

första bodysuiten...


fick en förfrågan från en återkommande kund om jag hade sytt en bodysuit nångång, och det hade jag ju inte men sa att jag mer än gärna gör det.
har varit sugen på att göra det länge men har dragit mig för det då jag tycker det ser så avancerat ut.
nu var det ju inte aalls svårt och allt gick kanon..tills jag hade tagit kort och gått å lagt mig...då inser jag att jag satt knapparna fel!
men jag gick upp igen(kunde ju inte sova med den vetskapen i huvudet) och klurade på hur ja kunde få bort dom utan att förstöra bodyn.
att ta bort tryckknappar på trikå brukar inte vara så lyckat.
men jag hittade ett sätt som fick bort dom i ett nafs utan att göra ett enda hål i tyget!
på bilden har jag satt knapparna fel, det är nu ändrat med ids inte ta ett nytt kort.

2 kommentarer:

  1. Jättefin!
    Hur gjorde du för att få bort knapparna? Sist när jag sydde en dregglis kom en knapp fel och den fick jag inte bort utan att göra hål i tyget. Så irriterande!

    SvaraRadera
  2. jag använde mig av en avbitartång:-)
    jag satte den runt knappen och "klippte" bort den..ska se om jag kan göra en tutorial om du vill...

    SvaraRadera