torsdag 21 oktober 2010

fler betällningar levererade...




ännu fler beställningar efter marknaden är nu levererad.
jag vill också passa på att tacka alla som handlade av mig och gav mig så mycket uppmuntrande kommentarer och en massa härliga samtal. det värmde verkligen i det fruktansvärt dåliga vädret!(ösregn i ca 8 timmar av 12)
Det gick jättebra för mig trots det dåliga vädret, jag sålde i stort sett hälften av det jag hade med mig, det konstiga var att jag trodde det skulle säljas mest i små storlekar,så jag hade bara gjort saker upp till strl 104, men det var nästan uteslutande från strl 98 som efterfrågades..vilket resulterade i en del beställningar efteråt.
och det är ju jättekul!

här är 2 av beställningarna, velourbyxor i strl 134 och leggings i strl 98


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att det gick så bra för dig, men vilka fina grejer du sytt så hade jag inte trott annat:) Själv var jag tvungen att ställa in julmarknade i år för jag har fått så mycket beställningar så jag hinner inte sy upp så det räcker. Men, men det kommer ju flera marknader:)
    Undrar bara en fråga. När du säljer byxor/tights med resår i, vilket mått på resåren väljer du då? T.ex ett barn som ska en byxa på 98? Jag brukar titta på Ottobres måtttabell och minska resåren med 10 cm. Men önskar flera tips! Tycker det är svårt och man vill ju det skall vara bra från start.

    SvaraRadera
  2. tackar! vad kul för dig att du fått en massa beställningar oxå! visst är det trist att inte kunna tå på marknaden, men som du sa, det komemr flera gånger:-)

    jag brukar mest ta resår på känn, men kan gissa att jag tar ca 10 cm mindre än omfånget på själva byxan,ialf när det gäller leggingsen.. byxor har jag bara haft mudd i än så länge..

    SvaraRadera