tisdag 9 mars 2010

produktiv sydag.




i går hade jag och matilda sydag..äntligen!
många turer har vi fått ställa in pga diverse sjukdomar oss och barnen imellan.
Men igår blev den av.
Jag passade på att sy muddisar då min overlock inte funkar,så jag lånade matildas och oj vilken fart det gick!
ett par byxor brukar jag få klart på en dag men nu hann jag sy inte mindre än 3 par på bara några timmar!
lukas byxor ser lite roliga ut för att mudden är så liten, men har man strl 98 i längden men bara 40 cm i omkrets på magen blir det inte så mycket mudd :-)


påbörjade även nästa projekt som jags ka försöka få klart idag, men tyvärr ligger lukas i 39 graders feber igen..men han kanske sover mycket så man får passa på då i så fall.


dom 2 paren är till lukas och dom gråa är en beställning sedan länge tillbaka,som fått legat på is då jag först inte fick tag i svart mudd och när jag väl fick det så blev jag väldigt dålig så då gick det ju inte att sy, men nu är dom ialf klara.


alla byxor är i strl 98




mönster: eget


tyg: randiga från tygvaruhuset, gröna och gråa från matilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar