onsdag 26 augusti 2009

virkade oreos


nu är alla virkade oreos till lukas dagis klara.

totalt blev det 15 st så får dom väl slåss om det är för lite =)'

dom här är ialf väldigt lättvirkade och går snabt att göra.

jag använde mig utav stickgarn för att få dom lite mer tjockare än om man skulle göra dom i tex muskat.


vill du virka oreos?

så här virkade jag:

2 lm

6 fm i första maskan

2 fm i varje maska

1 sm

3 lm,1 stl i samma maska

2 stl i varje maska

avsluta med en sm

gör 2 st bruna och en vit
jag sydde ihop mina kakor.
fäste tråden i en brun och en vit och den sista bruna garnändan gjorde jag lite längre så jag kunde sy med den i alla lager.
säg till om det är nåt du inte förstår så ska jag försöka förklara=)


1 kommentar:

  1. Jättebra mönster och väldigt lätta att göra :) Tack så mycket :)

    /Veronica

    SvaraRadera